Close
24.08.2016.

Gužva na drugom danu 10.VFF.a - premijerno prikazan novi film Woodyja Allena i srpski film "Vlažnost"

Budući da se u Vukovaru u utorak, za razliku od ponedjeljka, vrijeme razvedrilo, tako su projekcije vraćene ondje gdje i pripadaju – pod otvoreno nebo. Premijerno je uz izvanredan interes publike prikazan novi film Woodyja Allena 'Cafe Society"

Film je autorova posveta holivudskim tridesetim godinama prošlog stoljeća s Jesseom Eisenbergom, Steveom Carrellom, Kirsten Stewart i Blake Lively u glavnim ulogama.

Pravim pogotkom pokazalo se uvođenje novog programa filmova 'Odabrao Đelo Hadžiselimović'. Novi dokumentarci koje je odabrao Đelo prikazuju se na turističkom brodu 'Bajadera' koji za vrijeme projekcije plovi Dunavom. Prve je večeri prikazan novi film Michaela Moorea 'Gdje je sljedeća invazija' koji je izazvao toliki interes da je na brodu bilo premalo mjesta za sve one koji su željeli vidjeti film.

U utorak je na filmskom festivalu u Vukovaru prikazan i hvaljeni dokumentarac 'Nepročišćeno disanje - istina o aerotoksičnom sindromu'. Autor ovoga filma je Tim van Beveren, 55-godišnji Nijemac koji je posljednjih godina poznat kao ekspert u zrakoplovstvu, o čemu je objavio i nekoliko knjiga. No, van Beveren je vrlo živopisna osoba pa je kao novinar od 1991. do 1995. godine više puta boravio u Hrvatskoj kako bi izvještavao o ratu. Boravio je tada i u Vukovaru, a i ovih je dana ovdje kako bi predstavio svoj posljednji dokumentarni film.

U to vrijeme Nikola Ljuca iz Beograda imao je šest godina i nije imao pojma da će jednog dana stići u Vukovar kako bi predstavio svoj debitantski film 'Vlažnost'. Film je prikazan drugog dana festivala u konkurenciji za nagrade, a u Vukovar je došao s iznimnom reputacijom - svjetsku premijeru imao je na filmskom festivalu u Berlinu, da bi nakon toga na FEST-u filmu 'Vlažnost' pripao "Beogradski pobednik za najbolji film u nacionalnoj selekciji". Ljuca je nagrađen za najbolju režiju, Miloš Timotijević za najboljeg glumca, a filmu je pripala i Specijalna nagrada. Radi se o filmu koji prikazuje Beograd i Srbiju u drugačijem svjetlu. Umjesto depresivnih i postratnih tema, glavni lik filma ovog je puta uspješan i dobrostojeći poslovni čovjek čija supruga misteriozno nestaje. On to ne želi nikome reći, već nastavlja normalno živjeti, izlaziti, provoditi se i raditi, nadajući se da će sam naći nestalu suprugu. Utjecaj američkog filma sedamdesetih itekako je vidljiv kod Ljuce koji je po dolasku u Vukovar rekao kako je snimio film kakav bi i sam želio gledati, a da glavni lik pripada onom jednom postotku ljudi u Srbiji koji su uspješno prošli kroz tranziciju. U Srbiji su reakcije bile oprečne. Dok jedni film smatraju remek-djelom, drugima je isprazan.

Organizatori festivala
  • Discovery
  • Grad Vukovar
  • Hrvatski dom Vukovar
Pokrovitelji
  • Austrijski kulturni forum
  • Bobi
  • Grad Zagreb
  • Hrvatska turistička zajednica
  • Hrvatski audiovizualni centar
  • Ministarstvo kulture
  • Vukovarsko-srijemska županija
  • Norveška ambasada
Sponzori
  • American Express
  • AutoWill
  • Badel Pelinkovac
  • Borovo
  • Coca Cola
  • Elatus
  • Filmofeel
  • Hrvatska banka za obnovu i razvitak
  • Iločki podrumi
  • PPD
  • Startas
  • Technomarket

Web stranica www.vukovarfilmfestival.com radi boljeg rada i poboljšane funkcionalnosti koristi kolačiće (eng. cookies) i slične tehnologije. Ako nastavite s pregledom stranice, smatrat ćemo da ste suglasni s navedenom uporabom. Više informacija »