‘Vizija leptira’, film ukrajinskog redatelja Maksima Nakonečnog, prikazan je u Cannesu. Uloge u njemu odigrali su Daria Lorenci Flatz i Edvin Liverić koji su bili na premijeri u Cannesu s montažerom Ivorom Ivezićem, a regionalnu premijeru film će imati na festivalu u Vukovaru 29. lipnja
Otkako je počela ruska agresija na Ukrajinu, filmski festivali diljem svijeta reagirali su tako što ne žele prikazivati ruske filmove koje je financirala država, dok s druge strane insistiraju na prikazivanju ukrajinskih filmova. Tako je postupio i najveći filmski festival na svijetu, onaj u Cannesu, koji je prošloga mjeseca prikazao u službenom programu nekoliko ukrajinskih filmova među kojima je najistaknutiji bio „Vizija leptira“ 32-godišnjeg redatelja Maksima Nakonečnog. Za hrvatsku kinematografiju to je bio iznimno važan događaj jer je manjinski koproducent filma hrvatska kompanija 4Film te je HAVC financijski potpomogao snimanje filma. U sklopu te suradnje uloge u filmu dobili su Darija Lorenci Flatz i Edvin Liverić, koji su prisustvovali premijeri filma u Cannesu s Ivorom Ivezićem, montažerom filma. Film će imati hrvatsku premijeru na festivalu u Vukovaru 29. lipnja, nakon čega će biti prikazan na filmskom festivalu u Puli.
U središtu priče filma „Vizija leptira“ je 29-godišnja Lilja (Rita Burkovska), ukrajinska vojnikinja koja je razmjenom zarobljenika izašla iz zatvora u kojem su je držali ruski separatisti. Povratak u svakodnevni život za nju je traumatičan, naročito kada shvati da je zatrudnjela nakon što su je u zatvoru silovali. Iako priča izgleda kao da se odvija u ovom trenutku, film je snimljen prije početka vojne agresije Rusije na Ukrajinu. Upravo zato je film pridobio pažnju svjetskih medija.
Ta pažnja iskorištena je tijekom premijere u Cannesu tako što se ekipa filma pojavila na crvenom tepihu držeći transparent na kojem je pisalo “Rusi ubijaju Ukrajince. Je li vam razgovor o tom genocidu uvredljiv ili uznemirujući?“ pri čemu su se čuli zvuci sirene za uzbunu. Posljednjeg dana festivala razgovarali smo s Nakonečnim, u tom trenutku vrlo zadovoljnim zbog svjetske pažnje koju je dobio njegov film u Cannesu, ali i zbog prilike da medijima objasni situaciju u Ukrajini. Već na početku razgovora rekao je kako je jako važno da se njegov film prikaže u Vukovaru, jer, kaže, Mariupolj prolazi kroz ono kroz što je prolazio Vukovar.
Pročitajte više na
https://www.nacional.hr/maksim-nakonecni-vazno-je-da-se-u-vukovaru-prikaze-moj-film-jer-se-isto-dogada-u-mariupolju/